Meghan Markle Selar Hollywood Atas Stereotaip Tentang Wanita Dalam Podcast Baharu

Meghan Markle memberikan komen berkaitan sitkom popular AS 'How I Met Your Mother' dalam podcast Archetypes terbarunya yang disiarkan pada hari Selasa.


Dalam episod kelima siri Spotify, Duchess of Sussex telah mengkritik Hollywood kerana stereotaipnya terhadap wanita 'crazy, hot'.

Ibu Lilibet menggambarkan bagaimana dia sendiri telah digelar 'gila' dan 'histeria'. Dia menambah bahawa pelabelan wanita 'gila' merosakkan kerjaya dan reputasi mereka.

Bekas bintang Suits itu juga mendedahkan bahawa pada saat keadaan dirinya paling teruk, Putera Harry merujuknya kepada ahli terapi.

Meghan juga menggunakan satu siri petikan, termasuk satu daripada sitkom Amerika How I Met Your Mother di mana salah seorang wataknya, Barney, berkata: "Jika dia gila begini, dia mesti hot begini."

Ini diikuti oleh ahli falsafah Jordan Peterson, yang berkata, "Saya tidak fikir lelaki boleh mengawal wanita gila".

Meghan juga turut disertai pelakon Deepika Padukone, Jenny Slate dan Constance Wu yang kesemuanya berkongsi pengalaman mereka sendiri apabila dilabel "gila" dalam siri podcast tersebut.

Beliau kemudiannya menerangkan pengalaman yang dilalui profesional tenis Serena Williams sejurus selepas melahirkan anak. Bekas pemain nombor satu dunia itu dilaporkan diberitahu oleh seorang jururawat bahawa ubat itu "mungkin membuatnya gila" apabila dia mengadu sakit sebagai kemungkinan bekuan darah.

Dia menjelaskan: "Sekarang Serena mempunyai sejarah pembekuan darah dan dia berasa teruk selepas pembedahan caseran. Dia meminta imbasan CT untuk mencari bekuan darah dan sebaliknya seorang jururawat berkata, saya rasa semua ubat ini membuat anda bercakap gila. Sudah pasti Serena Williams tahu tubuhnya. Dan dia betul."

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post