Agensi Rain Fail Aduan Undang-undang Terhadap Penyebaran Khabar Angin Palsu

Agensi bagi pelakon dan penyanyi popular, Rain telah mengambil tindakan undang-undang terhadap penyebaran khabar angin palsu tentang dakwaan bahawa beliau menjalinkan hubungan sulit dengan pemain golf wanita profesional.




Pada 17 Oktober, RAINCOMPANY mengumumkan bahawa mereka telah selesai memfailkan aduan pusingan pertama dengan meminta siasatan polis terhadap YouTuber dan individu lain yang menyebarkan khabar angin palsu tentang artis mereka melalui komuniti dalam talian dan laman media sosial.

Baru-baru ini, sebuah majalah menyebarkan khabar angin bahawa dua bintang terkenal menjalinkan hubungan sulit dengan pemain golf wanita profesional, dan netizen telah membuat spekulasi bintang itu adalah Rain dan Jo Jung Suk. Berikutan laporan tersebut, agensi Rain dan Jo Jung Suk mengumumkan bahawa mereka akan mengambil tindakan undang-undang yang tegas.

Agensi Rain membuat susulan dengan kemas kini tentang tindakan undang-undang mereka. Agensi itu turut mengumumkan bahawa mereka akan terus memantau keadaan dan meminta siasatan lanjut terhadap netizen yang menggunakan khabar angin itu untuk membuat kenyataan palsu, fitnah dan komen yang menghina.

Baca kenyataan penuh di bawah:

Helo, ini ialah RAINCOMPANY.

Seperti yang dinyatakan dalam notis, kami telah selesai memfailkan aduan pusingan pertama dengan meminta siasatan polis terhadap YouTuber dan mereka yang menulis siaran dengan khabar angin palsu tentang artis kami melalui komuniti dalam talian, kafe dalam talian dan tapak media sosial.

Kami ingin memaklumkan kepada anda bahawa kami tidak akan berhenti di sini tetapi akan terus meminta penyiasatan pusingan kedua dan ketiga terhadap YouTuber dan mereka yang menulis siaran dengan maklumat palsu, fitnah dan komen menghina berdasarkan khabar angin yang berkaitan dengan artis melalui pemantauan berterusan .

Terima kasih.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post