YG Entertainment Bakal Ambil Tindakan Undang-undang Terhadap Penyebaran Foto Peribadi Jennie BLACKPINK

YG Entertainment akan memfailkan tindakan undang-undang terhadap orang yang menyebarkan gambar peribadi Jennie BLACKPINK.



Sebelum ini, khabar angin tersebar bahawa Jennie dan V BTS sedang menjalinkan hubungan selepas gambar peribadi mereka tersebar dalam talian yang memaparkan gambar yang dispekulasi sebagai dua idola itu. Pada 3 Oktober, YG Entertainment mengeluarkan kenyataan yang mengumumkan bahawa agensi itu akan mengambil tindakan undang-undang, memberi rtindak balas dengan tegas terhadap perbuatan fitnah dan penyebaran maklumat palsu.

Baca kenyataan penuh YG Entertainment di bawah:

Ini adalah YG Entertainment.

Kami mengumumkan bahawa kami telah secara rasmi meminta pihak polis untuk menyiasat pengedar asal gambar peribadi Jennie BLACKPINK. YG telah memantau kandungan yang berkaitan secara berterusan, dan kami telah membuat laporan pada September lalu selepas mengumpul maklumat.

Untuk meminimumkan kesan buruk selanjutnya, YG telah mengelak daripada mengulas [mengenai situasi] dan menyatakan pendirian kami. Walau bagaimanapun, penyebaran khabar angin besar-besaran, tuduhan, serangan peribadi, gangguan seksual dan pencerobohan privasi yang dicetuskan oleh gambar peribadi baru-baru ini telah berlaku secara sewenang-wenangnya, jadi kami berasa bertanggungjawab, sekaligus menyukarkan kami untuk mengabaikan perkara ini lagi. Oleh itu, kami ingin mengumumkan tentang tindakan undang-undang, dan kami mahu membetulkan keadaan.

YG mengambil tindakan undang-undang yang tegas terhadap siaran yang mencemarkan imej dan reputasi artis agensi kami. Kami memaklumkan kepada anda bahawa kami telah memfailkan laporan kerana memfitnah di bawah Akta Rangkaian Maklumat dan Komunikasi, pelanggaran larangan pengedaran maklumat yang menyalahi undang-undang, dan penggunaan media komunikasi yang tidak senonoh untuk tindakan memuat naik maklumat berulang kali yang belum disahkan kebenarannya dan menulis jawatan yang berniat jahat secara berlebihan.

Kami merancang untuk mengambil semua tindakan undang-undang [kemungkinan] tanpa sebarang kelonggaran untuk kemungkinan bahaya selanjutnya yang berlaku selepas itu. Foto-foto yang telah tersebar dalam talian didedahkan secara haram tanpa mengira niat peribadi seseorang. Perbuatan berkongsi [gambar peribadi ini] bukan sahaja kesalahan sekunder, tetapi ia juga tertakluk kepada hukuman undang-undang. Kami benar-benar meminta agar anda mengelakkan perkongsian yang tidak senonoh ini.

YG Entertainment akan terus bekerja keras untuk melindungi hak artis agensi itu pada masa hadapan. Terima kasih.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post