Sitkom Terbaik di Netflix Yang Anda Patut Tonton

Situational comedy atau sitkom sememangnya pilihan untuk mereka yang mahukan sesuatu yang santai untuk ditonton. Memang seronok apabila dihiburkan oleh watak-watak yang cuba mengharungi kehidupan seharian mereka di tempat kerja mereka, di rumah dan di sekolah. 

Tidak seperti drama bersiri yang membawa isu berat, setiap episod sitkom penuh dengan elemen komedi dan juga mesej santai. Ini antara sitkom terbaik di Netflix yang anda patut tonton sekarang!

The Good Place


Pencipta: Michael Schur

Dibintangi oleh: Kristen Bell, William Jackson Harper, Jameela Jamil, D'Arcy Carden, Manny Jacinto, Ted Danson

Siri ini berkisarkan tentang kehidupan selepas kematian di mana manusia dihantar ke "Good Place" atau "TBad Place". Semua individu diberi skor berdasarkan moral kelakuan mereka semasa hidup, dan hanya mereka yang mempunyai markah tertinggi dihantar ke Tempat Baik, di mana mereka menikmati kebahagiaan abadi dengan setiap keinginan mereka dikabulkan, dipandu oleh kecerdasan buatan bernama Janet. Manakala semua yang mendapat skor rendah akan diseksa di Bad Place.

Community


Pencipta: Dan Harmon

Bintang: Joel McHale, Gillian Jacobs, Danny Pudi, Yvette Nicole Brown, Alison Brie, Donald Glover, Chevy Chase, Ken Jeong, Jim Rash

Jeff Winger dipecat dan digantung daripada firma guamannya apabila didapati dia berbohong tentang memiliki ijazah sarjana muda dari Columbia University. Untuk memperoleh ijazah yang sah, dia mendaftar di Kolej Komuniti Greendale di Colorado. Dia tertarik dengan rakan sekelasnya, aktivis sosial Britta Perry, dan berpura-pura menjalankan kumpulan belajar untuk meluangkan masa bersamanya. Britta menjemput rakan sekelas Abed Nadir, yang seterusnya membawa rakan sekelas yang lain bersama-sama: ibu tunggal agama Shirley Bennett; si naif Annie Edison; bekas bintang bola sepak sekolah menengah Troy Barnes; dan jutawan, Pierce Hawthorne. Walaupun berbeza personalito, ahli kumpulan menjadi kawan rapat. Mereka sering terikat untuk membantu dekan kolej, Craig Pelton, dalam rancangannya untuk menjadikan kolej komuniti tersebut kelihatan lebih dihormati, serta perlu menangani telatah guru mereka, Ben Chang.

Brooklyn Nine-Nine


Pencipta: Dan Goor, Michael Schur

Dibintangi oleh: Andy Samberg, Stephanie Beatriz, Terry Crews, Melissa Fumero, Joe Lo Truglio, Chelsea Peretti, Andre Braugher, Dirk Blocker, Joel McKinnon Miller

Terletak di Presint ke-99, Jabatan Polis Bandar Raya New York di Brooklyn, Brooklyn Nine-Nine berkisarkan kehidupan pasukan detektif yang diketuai oleh Kapten Raymond Holt yang serius dan intelektual, yang kemudian ditugaskan sebagai pegawai baharu mereka dalam episod perintis.  Jake Peralta, seorang yang tidak matang namun bagus dalam kerjanya sering mencari pasal dengan Kapten Raymond Holt. Selebihnya pelakon menampilkan Stephanie Beatriz sebagai Rosa Diaz, Terry Crews sebagai Terry Jeffords, Melissa Fumero sebagai Amy Santiago, Joe Lo Truglio sebagai Charles Boyle, Chelsea Peretti sebagai Gina Linetti, Dirk Blocker sebagai Michael Hitchcock dan Joel McKinnon Miller sebagai Norm Scully.

Unbreakable Kimmy Schmidt


Pencipta: Tina Fey, Robert Carlock
Dibintangi oleh: Ellie Kemper, Tituss Burgess, Jane Krakowski, Carol Kane

Kimmy Schmidt berada di darjah lapan ketika dia diculik oleh Pendeta Richard Wayne Gary Wayne (Jon Hamm). Pendeta menahan Kimmy dan tiga wanita lain sebagai tawanan selama 15 tahun di kubu bawah tanah dan meyakinkan mereka bahawa kiamat nuklear telah datang, hilang, dan meninggalkan mereka satu-satunya yang terselamat dari umat manusia. Selepas diselamatkan, Kimmy Schmidt terus muncul di Today Show di New York City. Selepas muncul di rancangan TV tersebut, Kimmy memutuskan dia tidak mahu kembali ke Indiana, dan tidak mahu dilihat oleh semua orang sebagai mangsa, jadi dia memulakan kehidupan baru di New York City.

New Girl


Pencipta: Elizabeth Meriwether
Bintang: Zooey Deschanel, Jake Johnson, Max Greenfield, Lamorne Morris, Hannah Simone

Jessica "Jess" Day ialah seorang guru yang ceria dan berusia awal 30-an yang sedih dengan kecurangan teman lelakinya lalu meninggalkannya serta-merta untuk mencari tempat tinggal lain. Selepas membawa iklan di Craigslist, dia mendapati dirinya berpindah ke loteng di Los Angeles bersama tiga lelaki dalam lingkungan umurnya sendiri: Nick, Schmidt dan Coach. Selepas episod perintis, Winston, bekas rakan sebilik dan rakan zaman kanak-kanak Nick, menggantikan Coach, yang telah mengosongkan apartmen untuk tinggal bersama teman wanitanya. Cece, kawan baik Jess zaman kanak-kanak dan model fesyen yang berjaya, sering melawat Jess dan rakan serumahnya itu.

Santa Clarita Diet


Pencipta: Victor Fresco
Dibintangi oleh: Drew Barrymore, Timothy Olyphant, Liv Hewson, Skyler Gisondo

Joel dan Sheila Hammond ialah ejen hartanah pinggir bandar setiap hari di Santa Clarita, California. Pasangan itu menghadapi beberapa cabaran apabila Sheila mengalami metamorfosis, menjadi mayat hidup (zombi) dan mula mengidam daging manusia. Ketika Joel dan keluarga cuba membantu Sheila melalui fasa ini, mereka perlu berurusan dengan jiran dan norma budaya, dan sampai ke dasar misteri yang pelbagai.


Post a Comment (0)
Previous Post Next Post