Menteri Kebudayaan Komited Untuk Memuktamadkan Keputusan Pendaftaran Tentera Bagi BTS Menjelang Disember

Menteri Park Bo Gyoon dari Kementerian Kebudayaan, Sukan dan Pelancongan komited bahawa kementeriannya akan memuktamadkan keputusan sama ada untuk memberikan pengecualian kepada BTS daripada perkhidmatan ketenteraan menjelang Disember. Ini adalah sebagai pertimbangan ahli tertua Jin, yang akan mencapai syarat umur wajib tentera menjelang Disember nanti.


Menteri itu berkata, "Kementerian akan menentukan kedudukannya seawal mungkin kerana isu ini akan diselesaikan pada bulan Disember."

Di Korea Selatan, semua lelaki yang sihat dikehendaki berkhidmat dalam tentera selama kira-kira dua tahun. Peraturan semasa mengenai pengecualian ketenteraan membenarkan atlet global dan pemuzik klasik yang memenangi anugerah yang disahkan oleh menteri kebudayaan, sukan dan pelancongan untuk melaksanakan perkhidmatan alternatif dalam bidang masing-masing dan bukannya berkhidmat dalam tugas ketenteraan yang aktif.

Ahli parlimen Parti Demokrat Kim Young Bae meluluskan pindaan kepada undang-undang ini, mencadangkan untuk membenarkan artis budaya pop yang telah menerima perintah merit atau pingat dalam budaya atau sukan untuk dikategorikan di bawah "Kakitangan Seni dan Sukan." Pindaan ini, bersama-sama dengan rang undang-undang lain yang diluluskan untuk menyokong pengecualian pendaftaran ketenteraan BTS, masih belum selesai di Perhimpunan Kebangsaan di mana perbahasan masih berterusan sama ada kumpulan terkenal itu patut mendapat pengecualian pendaftaran sebagai mengiktiraf sumbangan kumpulan itu untuk meningkatkan Korea Selatan.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post